ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
سرخط خبرها

نوری: آمار تاهل زنان در آموزش و پرورش اصلاً مناسب نیست | ارتباط ما با دانش‌آموزان قطع شده است

  • کد خبر: ۱۴۳۲۶۹
  • ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
نوری: آمار تاهل زنان در آموزش و پرورش اصلاً مناسب نیست | ارتباط ما با دانش‌آموزان قطع شده است
وزیر آموزش و پرورش گفت: آمار تأهل زنان در وزارت آموزش و پرورش اصلاً مناسب نیست در حالیکه ازدواج مرحله لازم برای تکامل انسان است. به بلوغ رسیدن مستلزم ازدواج است.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشاوران زنان در استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز یک و نیم متر است، گفت: ۴۳ سال است در تحریم هستیم. نفتی نمی‌فروشیم یا اگر بفروشیم پولش را دریافت نمی‌کنیم. با این حال وضع پیشرفت در سواد آموزی غیرقابل کتمان است. در حالی که پس از انقلاب ۲۷ درصد زنان سواد داشتند؛ امروز ۹۷ درصد زنان سواد دارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس احادیث زنان مدیر و مدبر خانواده و موفق‌تر هستند. این در حالی است که در نظام‌های لیبرال غربی از زنان استفاده ابزاری دارند. برای این منظور او را از خانواده جدا کردند و خانواده را اساساً یک بنگاه اقتصادی زیان ده تعریف کردند.

وی با بیان اینکه وضع تأهل زنان در وزارت آموزش و پرورش اصلاً مناسب نیست؛ گفت: من به دلایل این موضوع کاری ندارم. ازدواج مرحله لازم برای تکامل انسان است. به بلوغ رسیدن مستلزم ازدواج است.

نوری با بیان اینکه ما نیازمند کار فرهنگی به جای حمایت مالی هستیم گفت: اعطای مشوق‌های مالی برای ازدواج و فرزندآوری کافی نیست چرا که پول تمام می‌شود. ما باید به لحاظ فرهنگی بر روی جامعه و دانش آموزان کار کنیم تا تصور و دیدگاه دختران ما نسبت به ازدواج تغییر یابد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما باید کل ظرفیت‌هایی را که در زمینه زنان فعال هستند شناسایی کنیم باید مردم را پای کار بیاوریم. در حالی که برخی از دانش‌آموزان به خیابان آمدند و اغتشاشاتی کردند. این نشان می‌دهد ارتباط ما با این دانش‌آموزان قطع شده است. برای افزایش این ارتباط اشتباه است که در مرحله‌ی اول پول طلب کنیم. خیلی از اقدامات نیازمند ردیف و اعتبار ندارد باید به کمک گروه‌های مردمی اقدامات خود را سامان دهیم.

وی با اشاره به اصول مدیریتی گفت: توجه به ساختار بسیار مهم است. نما و محیط کار برای دانش آموزان بسیار مهم است.

نوری در پاسخ به درخواست معلمان و فعالان حوزه زنان مبنی بر جذب کارشناس خانواده گفت: خیلی نمی‌توانیم قولی در این خصوص بدهیم. به کارگیری این تعداد افراد برای مناطق آموزش و پرورش دیده نشده است. ما ظرفیت ۵۴۰ هزار نفری لازم داریم و ۴۹۰ هزار بازنشسته خواهیم داشت. می‌توان از ظرفیت بازنشستگان برای همین سمت استفاده کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->